foto: Kostenko Maxim/shutterstock.com

Firma Gemius przeprowadziła badanie analizujące popularność internetowych reklam wideo w sektorze produktów farmaceutycznych. Użytkownicy najczęściej oglądali filmy prezentujące środki na grypę i przeziębienie.

W zestawieniu najpopularniejszych wydawców reklam liderem jest serwis Youtube.com (36,8% wszystkich użytkowników sieci). W czołowej trójce uplasowały się ponadto serwisy Grupy Wirtualna Polska i Grupy TVN.

Youtube.com zgromadził ponad 4,1 miliona widzów, przede wszystkim poprzez emisję spotów koncernu Reckitt Benckiser. Grupa Wirtualna Polska odnotowała ponad 2,2 miliona użytkowników, co stanowi 19,7% łącznej liczby badanych. Grupa TVN osiągnęła ponad 1,8 miliona realnych użytkowników, czyli 16,3%.

Łącznie reklamy wideo produktów farmaceutycznych oglądało w polskiej sieci niemal 11,3 miliona realnych użytkowników (według gemiusAdReal, raport za grudzień 2016 roku). Dotarły one do blisko 41,3% wszystkich polskich internautów.

Najpopularniejsze okazały się reklamy produktów stosowanych na grypę i przeziębienie.

Pierwsze miejsce zajął w tym zestawieniu spray do nosa Marimer w wersji przeznaczonej dla niemowląt. Spoty tego preparatu obejrzało 34,3 % użytkowników sieci (3,9 miliona osób). Nieznacznie ponad połowa widzów to kobiety (54%). Drugie miejsce przypadło reklamie leku dla dorosłych marki Vicks, która uzyskała 23,4% i 2,6 miliona realnych użytkowników. Podium zamyka Vibovit Max Odporność. Reklamy tego produktu obejrzało 22,8% internautów, czyli niemal 2,6 miliona realnych użytkowników.

Ekspertka od reklamy wideo online w firmie Gemius Marta Sułkiewicz z zaskoczeniem komentuje fakt, że w zestawieniu najpopularniejszych reklam w grudniu nie widać spotów prezentujących produkty “sezonowe” – stosowane właśnie w okresie świątecznym i noworocznym. Zabrakło również tych marek, które pomagają nam w wytrwaniu przy noworocznych postanowieniach, jak na przykład produkty na odchudzanie czy antynikotynowe – podkreśla analityczka.

Pierwsza pozycja dla produktów na objawy przeziębienia nie jest dla obserwatorów większym zaskoczeniem. Jak zaznacza Marta Sułkiewicz, marketerzy z firm farmaceutycznych zdecydowanie postawili na produkty na przeziębienie ─ sezon grypowy rozpoczął się oczywiście chwilę wcześniej i grudzień nie jest tu wyjątkiem.

Źródło: Gemius.